Nytt datum – Akademisk dubbelkvart i Storm

NYTT DATUM Onsdagen den 22/11 kl 12.15 – 13.00

Storm kombinerar två kvartar från olika vetenskapliga inriktningar till en akademisk dubbelkvart. Två av Malmö högskolas akademiska kvartar som har arrangerats tidigare under året, då i samarbete  med  Malmö stadsbibliotek, sätts samman till en spännande mix. Denna gång:

Den KRAV-märkta människan  av Malin Ideland, professor i utbildningsvetenskap och docent i etnologi.

och

Varför ska vi skydda hotade arter? av Anders Melin, docent i etik och lektor i Globala politiska studier.

Under en kvart var presenterar de två forskarna från fakulteten Lärande och samhälle respektive Kultur och samhälle aktuell forskning på ett begripligt och populärvetenskapligt vis. Därefter modereras ett spännande samtal av Storms medarbetare Carl Johan Orre och deltagarna får möjlighet att ställa frågor. Lunch finns nära tillhands i caféet strax intill Storm.

Se kvartarna var för sig här:

Den KRAV-märkta människan

Varför ska vi skydda hotade arter?